کد مطلب:210901 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:469

توسل به امام صادق
در توسل به امام صادق علیه السلام برای كسب توفیق در عبادات و طاعات و تقرب به حق و توفیق برای عمل به واجبات و اجتناب از محرمات متوسل شود به حضرت ابوعبدالله امام جعفر صادق علیه السلام تمام حوائج او انجام و برآورده می شود.

طریق توسل چنین است كه بگوید:

اللهم انی اسئلك بحق ولیك الصادق جعفر بن محمد المحقق الا اعنتنی به علی طاعتك و رضوانك و بلغتنی به ما یرضیك عنی انك فعال لما ترید [1] .

پروردگارا از ساحت مقدس تو مسئلت می كنم به حق ولی خودت صادق اهل بیت جعفر بن محمد كه مرا اعانت و كمك فرمائی و توفیق طاعت عنایت كنی و مرا به آنچه رضایت تو در آن است برسانی كه تو در هر كاری اراده كنی توانائی.

امام صادق علیه السلام عالم اهل بیت و ملجاء و پناه خلق بوده است و در تحولات و مصائبی كه برای خودش پیش می آمده متوسل به جدش رسول خدا می شده است و خطر از سر او می گذشته چنانچه در ملاقات های با منصور دیدیم سوءقصد حتمی او رفع شده و با آنكه تمام عمر این امام صرف بحث و فحص و تعلیم بوده است از عبادات و ریاضات و فعالیت های فلاحتی در زندگانی شخصی خودداری نمی كرده و عملا ترجمان مبادی فاضله بود.

بنابراین شایسته است كه به این امام علیه السلام توجه و توسل جسته شود و از نظر كیمیا اثر آن حضرت گره گشائی در امور دنیا و آخرت را خواست و ما نیز از ساحت اقدس او امیدواریم صله این كتب را عنایت شفاعت غفران آخرت قرار دهد - آمین یا رب العالمین.



[ صفحه 407]




[1] جنات الخلود در حديث ابي الوفا شيرازي - بحار ص 71 ج 19 - دعوات راوندي به نقل دوائر العلوم ص 30.